הכר את מתחריך

11

בשביל לגדול ולהצליח, בעל עסק צריך להכיר טוב את המתחרים שלו, גם את המתחרים הישירים וגם את העקיפים. כך שלדוגמא, אם יש ברשותכם חנות מכולת קטנה, חשוב שתכירו לעומק גם את המכולות העובדות באזורכם אבל גם את הסופרים השכונתיים והאזוריים חשוב שתכירו.

ב"להכיר", הכוונה היא לא בהכרח לשכור את השירותים של משרדי חקירות בכדי לחקור את חייו של בעל העסק ואת חולשותיו. הכוונה היא לדעת מה המוצרים, מה המחירים, מה טיב השירות ואם תצליחו לזהות נקודות חולשה של העסקים המתחרים ולהפוך אותן לנקודות חוזקה אצלכם (בלי כמובן לפגוע בהם) זה יכול לעזור לכם לגדול.

ככל שתכירו יותר מתחרים, גם כאלו שלא נראים לכם כצד בתחרות על לב הלקוחות, יהיה לכם יותר קל לשפר, לגדול ולצמוח. אם זה על ידי קביעת מחירים אטרקטיביים יותר, אם זה באמצעות סחורה שונה ומיוחדת ואם זה באמצעות יחס חם ואישי לכל לקוח. כמובן, שלא כל הקונספט של העסק שלכם צריך להיות מושתת רק על מה שהמתחרים שלכם עושים, בסופו של דבר, לפעמים הדשא של השכן נראה ירוק יותר למרות שבפועל זה לא ככה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*